expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

HeartBeat

Followers

Korang Yang Ke...

Wednesday, September 28, 2011

Perkahwinan Norman Hakim & Memey RM12 juta. Korang butthurt kenapa?



Assalamualaikum...

24 September 2011. Maka selamatlah Norman Hakim dan Memey Suhaiza diijabkabulkan sebagai pasangan suami isteri. Hari ni pulak (28 September 2011) bersanding lagi mereka di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur. Semoga berkekalan ke anak cucu. Ye lah. Majlis kahwin juta-juta kot. Kalau cerai, rugi la. Nanti jadi la macam kekasih Lisa Surihani itu. Kahwin punya meriah. Last-last, cerai. Haha~


majlis resepsi norman dan memey

Cakap pasal majlis juta-juta, ramai yang tahu kan bahawa kos persandingan mereka ini sebanyak RM12 juta. Waw! Billionaire!! Mewah siot!!!

Dan kerana nilai yang tinggi inilah, ramai manusia diluar sana yang "terasa bontot mereka ditendang kuat oleh Memey yang memakai heels 5 inches" dan mengutuk mereka. Pada dasarnya hanyalah kerana isu Memey menjadi punca perpisahan Norman dan Abby Abadi. Tapi dipanjangkan sehingga ke majlis perkahwinannya.

Dan yang aku paling meluat sekali, yang sakit bontot ni bukannya orang seni mahupun orang yang terlibat dalam dunia artis. Orang macam aku ni. Yang tak de kaitan langsung dengan dunia artis tapi kalau cakap pasal hiburan, kalah wartawan artis.

Macam-macamlah tohmahan diberikan. Membazir itu selalu dibicarakan. Tetapi kalau sakit bontot sampai mendoakan Memey ni bercerai, ini aku rasa tak patut dah.

Kalau ikut apa yang aku tau, majlis perkahwinan ni ditaja. DITAJA. Bukannya 100% duit mereka RM12 juta tu. Dan kalaulah duit mereka sekalipun, suka hati merekalah nak buat majlis besar-besar pun. Duit kau orang yang sakit bontot ni satu sen pun dia tak kacau. Bisingnya macam dia dah buat kau papa kedana.

"Daripada belanja mahal-mahal macam tu, baik pergi derma kat orang Somalia..."

Ahah! Cakap je bajet baik sangat. Kau ada derma ke? Even sekampit beras? Tak de kan? Cakap lebat. Diam lagi baik.

Wahai manusia yang aku maksudkan. Dah-dah lah. Artis ni manusia jugak. Jangan ingat sebab dia artis maka bila kau fitnah dia, kau hanjeng, caci maki die, kau dapat pahala. Salah konsep itu. Jagalah hubungan sesama manusia sebaik-baiknya. Tak kira siapa pun dia.

Sela,at pengantin baru Norman Hakim dan Memey Suhaiza. Moga-moga kekal ke anak cucu. Aminn~



Tuesday, September 27, 2011

Berdosakah aku?

Assalamualaikum...

Wahai pembaca-pembaca sekalian..
Nak tanya sikit.

Apakah menjadi satu dosa atau aib sekiranya aku langsung tak kenal top blogger?

Ada yang cakap kalau tak kenal mereka, tak guna jadi blogger.
Kasar sikit ayat: Kau tak kenal? Baik kau pergi mati dohh~ Jadi blogger tapi tak kenal top blogger. Malu dohh~

Salah ke?
Adakah mereka itu wajib untuk aku kenali?

Semalam (26 September 2011), semasa Pesta Konvo.
Ada orang kata Fatin Liyana datang UKM.
Siyes aku tak kenal. =_=!

Nak jadi blogger berjaya kenalah kenal mereka. Barulah femes blog kau...

Apa kaitannya statement di atas ni? Siapa cakap aku nak jadi top blogger?

Cuba tengok rupa blog ni. Tengok header. Hina kan rupa dia? Tak de Flash Header yang boleh gerak-gerak tu.
Memang sengaja direka sehodoh itu tandanya aku sekadar nak ada header je.

Jangan salah faham pulak dengan entri aku kali ni. Tujuan aku berblog ni lain. Bukan nak kejar duit nuffnang je. (Walaupun aku ada letak). Bukan jugak nak kejar trafik dan SEO (yang mana aku sangat meluat).

Jadi kalau kau rasa kau nak dikenali sebagai blogger berjaya, kenalah selalu pergi ke blog-blog yang dah ternama dan femes dan top itu. Aku tak kejar glamor. Bukannya boleh bawa mati pun.

~pagi-pagi dah rage. lulz~

Saturday, September 24, 2011

Lego yang awesome!

Assalamualaikum~

Entri ni sebenarnya diambil dari blog lama aku di Wordpress. Tergerak nak letak kat sini.

Suka main Lego? Yeah. Aku pun suka. Permainan ni direka konon-kononnya untuk menyemai minat kanak-kanak terhadap bidang rekacipta dan kejuruteraan.

Aku ada jumpa beberapa binaan Lego yang aku rasa sangat awesome. Korang aku tak tahulah. Kalau rasa awesome jugak, jom tengok ramai-ramai.

Kasut ni boleh pakai tak?

Apa benda nih aku tak tahu tapi sangat superb!!!

VROOMMM!!!

Macam dungeon and dragons je...

Belanda versi lego

Yang ni sumpah smart designnya

Ironman dah jadi Legoman

GoogLEGO...

Wall-E pun ada...

Polar Express

Kreatif. Siapa kata Lego ni permainan budak-budak? Yang buat rekaan kat atas ni pun bukan budak-budak. Haha~

Thursday, September 22, 2011

Aku belum matang

Assalamualaikum...

Aku suka hari Sabtu dan Ahad. Sebab pagi-pagi ada kartun.

Aku suka tengok kartun macam ni:







Aku benci tengok kartun macam ini:








Sejak kecik sampai sekarang aku memang tak suka kartun-kartun yang banyak tunjuk keganasan dan terselit sikit-sikit agenda politik Amerika.

Yang Bleach tu sebab sampai sekarang tak habis-habis lagi anime dan manga. Bila tah nak habis aku pun tak tahu. Blerghhh~

Mungkin aku dah 21 tahun. Tapi minat aku pada kartun yang hanya sesuai untuk budak pra-sekolah dan 5 tahun ke bawah belum hilang lagi.

Lagipun aku suka benda yang comel. Orang kata kalau nak anak comel, banyakkan tengok benda-benda comel. Ye ke? Hehehe~

Buah hati pengarang jantung pun belum ada lagi. Dah fikir pasal anak. Hahaha...

Apa-apa pun, yang penting, mak aku tetap bebelkan aku setiap kali aku menonton kartun. Tak kiralah sama ada kartun yg aku benci atau tak.

"Dah bujang pun suka tengok cerita budak-budak lagi"

Dan mak aku bencikan Upin Ipin. Aku rasa mak aku ialah orang pertama di Malaysia yang benci Upin Ipin. Hahaha~

Apa salah kami mak cik??

Wednesday, September 14, 2011

Hudud

Assalamualaikum...

Terjumpa hot setaff kat Youtube. Tak de lah hot mana pun. Tak menaikkan trafik mahupun SEO.


Aku memang suka tengok orang kena pancung ni. Teringat lagi website OGGRISH.COM yang banyak tayangkan video orang kena pancung. Akibat terlalu banyak tengok sampai hilang rasa ngilu kat leher bila tengok video berkenaan.

Yang aku menyampah bila tengok komen video ni.


Klik untuk tumbesaran menyeluruh.

Senyum je aku baca komen dari Kafir Laknatullah ini. Haha... Yang komen ni bukannya tau pun hudud tu apa. Dahlah semuanya Islamophobia. Mana nak tau. Asal Islam sikit, keganasan.

Padahal umat kafir macam korang nilah lebih banyak membawa keganasan dalam dunia ni.

So aku harap yang carut-carut muslim ni agar dapat hidayah. Dan lagi satu, kalau nak hanjeng pak Arab tu, tak payah nak melibatkan agama. Cakap orang racist. Kau lagi racist. Bangang.

Hoi! Kau carut-carut pun bukan dia faham.

Pedulik hape aku? Ahahaha~

Monday, September 5, 2011

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics