expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Monday, November 15, 2010

Cemburu buta... Go to hell la!!!

Assalamualaikum...

Oyeah. Saya berblogging secara langsung di kampung saya. Haha~

Disinilah tempat yang menghubungkan aku dengan dunia luar. Wee~

Maju dah Felda aku. Hehe~
Jom jadi poyo sekejap. Lalala~


Masa balik ke Pahang Sabtu lepas, aku beli lah surat khabar. Boring-boring menunggu bas. Jadi untuk menghilangkan kebosanan, bacalah surat khabar. Bukankah membaca itu amalan rakyat Malaysia? 1 Malaysia 1 buku. (Ok, aku nak muntah sebut 1 Malaysia)

Berita utama yang jadi frontpage pada hari tu ialah...

AMUKAN GANAS SUAMI CEMBURU

Suami yang cemburu tu pergi tetak mangsa yang kalau tak silap aku, ada sorang budak namanya Anas hampir putus lengannya kena tetak. Jahat gila. 

Well, aku tak mau nak kata apa-apa pun pasal kes ni. Tapi nak cakap pasal cemburu. 

Orang kata cemburu tanda sayang. Maksudnya, kalau bercinta tu, siapa tak jeles langsung bila kita nampak kapel kita borak-borak mesra dengan orang lain. Kita sayangkan dia so kita takut kehilangan dia kan? Tapi berpada lah.

Aku tak de awek. So far single lagi. Hehe~ Tapi sebagai orang yang single, agak merimaskan bila kita ada kawan yang sedang bermadu asmara dengan kapel dia. Lepas tu kapel dia jenis yang suka cemburu tak bertempat. Cemburu buta lah tu.

Berani main kayu tiga dengan I ye! Siap U!!!

Mereka ni agak merimaskan. Nak buat itu ini tak boleh. Nanti katanya "Boifren aku marah nanti". Yang laki pun sama je. 

Let me share to you my own story.

Ada apps Facebook yang check siapa lovers kita hari ni. Menda tu random je. Lepas tu adalah minah ni yang main apps tu. Lovers dia hari itu ialah mamat ni. Minah dan mamat ni ada lah dalam frenlist aku. So aku pun print screen menda alah tu then publish. Tag kawan-kawan aku yang lain kecuali dia. Tak dan lepas tu penuh la komen-komen. Ok. Minah tu komen kat aku camni:

"delete la weh, kang gaduh aku ngn bf aku kang..."

MySpace
Huh???

WTF??? Aku biarkan je. As long as aku tak tag dia, so gambar tu tak akan masuk dalam notification dia. Plus, aku tak kenal pun boifren dia. Dan tak de pun dalam frenlist aku. So lantaklah. Just for fun. Why so serious? Then tak lama lepas tu dia pun komen lagi:

"thanks la weh. sebab ko bf aku maki aku. thanks banyak2..."

MySpace
Speechless...

Oh. Tapi aku langsung tak rasa bersalah. Dan aku bukan jenis suka pujuk-pujuk orang. Lantak kau la. Haha...

Sebagai manusia yang dah terpancut dewasa, pandai fikir baik buruk, tak sepatutnya bf dia nak cemburu tak memasal. Apps Facebook. Just for fun la. Tak faham sekejap. Tak perlu nak maki2 pasangan kita hanya sebab ini.

My advice, kalau kapel korang perangai macam ni, leave it. Baru kapel tau. Nak kontrol kita pulak. Silap-silap dengan keluarga kita sendiri pun dia nak cemburu. manalah tau kalau perempuan jalan-jalan dengan adik dia, kapel dia nampak terus nak serang. Belum lagi kawin. Silap-silap nak menyapu laman rumah pun dia tak bagi keluar. Terus sekat segala aktiviti sosial.

Tak de advise pun untuk orang yang berperangai macam ni. You need to learn it yourself. Sebab perangai buruk itu lah yang menghancurkan perhubungan kita.

~heavennya di rumah~

5 comments:

Unknown said...

maju uols..haruslah..internet di mana2..kann..

IQBAL ZARIN said...

haha~ kann~

Jefri said...

kat situ leh bwk lappy sendirik or gune yg sedia ada? byr ke or what?
felda aku xde lagik..sadis..

khai said...

single is the best!

IQBAL ZARIN said...

jefri: wifi free. bawak lappy sendiri. hehe

khai: ko tu x layak dlm kategori single. haha

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics