expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Monday, May 17, 2010

Kemarau THOMAS berpanjangan lagi...

Assalamualaikum...

Semua dah tau yang China menang piala Thomas semalam dan Korea Selatan menang piala Uber. Malaysia berputih mata sahaja. Huhu.. apakan daya. Nampaknya PUAN UBER memang tak suka iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. ENCIK THOMAS pula mungkin mahu bermastautin di China agaknya. Penantian berpanjangan lagi....

Semalam aku ada beli Mingguan Malaysia. Baca berita pasal Malaysia tewas pada China pada semi final. Terbaca pasal Lin Dan yang 'menghentam' Dato' Lee Chong Wei dan Badminton Association Malaysia (BAM) dengan komen pedasnya. Ni katanya:

“Tidak.. saya tidak berminat untuk merampas kedudukan No. 1 dunia. Sasaran saya adalah mencari kejuaraan besar dan bukan mencari ranking yang baik. Tidak kisahlah apa pun ranking saya, saya tetap akan diingati sebagai pemain yang hebat kalau saya memenangi pingat emas Olimpik, gelaran dunia, All England dan membantu negara saya menjuarai Piala Thomas. Saya sudah memiliki semua gelaran besar, bermakna karier saya sudah lengkap. Sekarang adalah masa untuk saya lebih relaks dan menikmati permainan. Ia saya mengharungi detik yang menyeronokkan dalam karier saya"


Komen Lin Dan ni, walaupun macam bongkak, ada betulnya. Seharusnya kita jangan nak condemn Lin Dan ni dan dalami ayat2 dia.

Ranking bagi aku pun macam side dish la kalau samakan ia dengan makanan. Tak lah penting sangat pun. Its the same thing dalam debat. Tak guna juga kau dapat ranking 1st best speaker tapi team ko tak lepas suku. Malu je. Tengok balik Lin Dan ni, kejayaan dia besau2 belaka. Ranking die mantap jugak walaupun bukan no 1. Performance pon superb.

So, komen beliau pun ada memberi kesan pada aku.

Jangan marah beliau dengan komen riak beliau. Dia nak riak tu masalah dia tapi try memahami mesej tersirat dalam komen beliau.

(-_-)

No comments:

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics